Alla inlägg den 2 april 2011

Av Hanna Björkman - 2 april 2011 11:56

Har för första gången i mitt liv lagt ut annonser på Tradera. Mallan har sålt nå ytterkläder en gång i tiden åt mig men nu har jag fixat allt själv. Auktionerna slutar imorgon kväll så vi får se hur det går. Tänkte att vi skulle göra oss av med lite saker som vi inte använder. Istället för att låta sånt som vi inte använder bara stå och samla damm ute i garaget så kan man ju sälja det. Finns ju ingen anledning till att stå och spara två köksbord tex. Dessutom är tanken att vi ska röja upp i garaget så vi kan fräscha till där och få in ena bilen och en garagerensning passar väl bra att göra nu så här till våren. Just nu tar man sig knappt in där och jag går bara dit för att hämta vagnen när jag ska ut på prom med grabbarna.


Apropå promenader. Nu har vi en ståbräda till Hjalle! Fick låna Liljas ståbräda men när vi skulle ut och gå häromdagen jag, Hjalmar och Helge så insåg vi ju att brädan inte passade. Blev lagom less kan jag säga för det var första dagen på väldigt länge som vi var på väg på en prom alla tre. Vi har ju legat hemma och varit sjuka och krassliga i drygt 2-3 veckor och när man har suttit inne med en febrig gosse i x antal dagar så kan jag säga att humöret inte är på topp när någonting går emot en. Svor för mig själv när ståbrädan inte passade och sa åt Hjalle "skitsamma, vi går in istället" och nu går Hjalmar runt och säger skitsamma. Jag är hopplös, det flyger svordomar ur min mun när jag blir förbannad och Hjalmar är en hejjare på att ta efter. Dessutom är han djupt inne i en bajsperidod. Han säger bajs HELA tiden. Det har till och med gått så långt så vi blir förvånade när han säger något annat än bajs. Igår så var John och Hjalmar och handlade så när dom gick ute på parkeringen så sa Hjalmar "Vad luktar det?" John var ju säker på att han skulle säga att det luktar bajs så han svarade "Det luktar bajs". Hjalmar höll inte alls med och svarade "Nej det luktar ju bensin!" Ni får ju tro att vi har djupa diskussioner med våran äldsta grabb   


Helge är också intresserad av att surra men man tar inte upp nå allvarliga ämnen med honom heller. Han är nöjd bara man säger hej åt honom men han är en jäkel på att surra tillbaka, synd bara att man inte förstår vad det är han vill säga! Hans humör kan man då inte klaga på för han är för det mesta oerhört glad och väldigt nöjd. Helge är lika snäll och nöjd som Hjalmar var när han var en liten bebis. Hjalmar kunde nån gång vilja vara uppe och vandra på nätterna  men han tog inte tutten så han var lite svårare att trösta honom om han var ledsen mitt i natten. Jag vägrade ha honom liggandes vid bröstet hela nätterna så då fick John, som inte luktade massa god mat, vandra med honom. Helge sover superbra hela nätterna, han äter 1-2 ggr beroende på när han somnat och det tackar vi verkligen för. Hoppas det håller i sig.


Jag kämpar på med mina gravidkilon och kan jag bara säga att dom sitter som berget när man inte ammar! Segt som fan går men nu när jag äntligen slutat hosta och snora ska jag bege mig mot TC och börja träna på allvar. 2 kg har försvunnit så det går åt rätt håll men det är oerhört frustrerande att bära omkring på massa övervikt, speciellt när allt bara rann av mig efter att Hjalmar föddes. Då var alla extra kilon borta på drygt 1 månad utan att jag gjorde något överhuvudtaget. Nå skam den som ger sig, allt ska bort och jag kommer inte att sluta förrän jag har fått bort allt. Tänker inte nöja mig när jag nästan nått målet utan allt extra jag bär på ska bort och målet är att det ska vara bort lagom till Helges dop som vi tänkte börja planera snart. Tur jag har min kompis stegräknaren runt halsen som som påminner mig hela tiden om att jaga steg! Sen har jag ju Runkeeper i telefonen, jävla bra grej det där! Får ett meddelande i telefonen varje gång jag gått lite längre än sist och det peppar en otroligt mycket.


Nu blir det duschen!

Ovido - Quiz & Flashcards