Alla inlägg den 3 april 2011

Av Hanna Björkman - 3 april 2011 22:49

Nu har mina auktioner på tradera avslutats och nog är det trevligt att tjäna en liten slant på sånt som annars hade legat och samlat damm någonstans. Får se om jag blir helt galen och börjar sälja allt vi har här i huset, John verkar tro att jag kommer bli det iaf. Var lite kul och nog lär jag sälja grejer där nån fler gång   Måste träna och bli en riktig hejjare på det bara. Får lära mig av Mallan.


Blev en riktigt utedag idag. Kl 10 traskade vi iväg till pulkbacken här baki huset, John och Hjalmar tog genvägen medans jag och Helge fick ta den långa vägen. Elias hade sitt kalas ute i det fina vädret och himla vad mysigt det var. Anki och Anders langade ut halstrad korv och massa fika hela tiden, gott var det. Sen åkte vi massa bob i både lilla pulkbacken och i slalombacken. Liften hade gått i strejk så backen var stängd för slalomåkarna men det gjorde inte oss bobåkaren någonting! Oj vad kul det var.


Sen efter kalaset fortsatte vi vidare till Nyborg och drog en sväng med skotern. Blev en liten tripp till Filipsborg, åt våfflor där tillsammans med Ärtan och Ove. Hjalle har varit där två ggr den här helgen!  Han var nämligen med farmor och farfar igår över dagen medans jag, John och Helge var hemma. Vi jobbade lite här hemma så Hjalle ville hellre fara till Nyborg och jag förstår honom, är lite roligare att åka skoter än att jobba. Nu har vi iaf lyckats bråka färdigt med våra förbannade bänkskivor. John kapade dom helt perfekt efter många om och men och gissa om det blev snyggt! Han var så nöjd och glad efteråt och han har själv sagt att dom där j*vla bänskivorna har legat som en tung sten på hans bröst.  Bänkskivorna är i laminat så dom har bara gått sönder och spruckit i kanterna när han har försökt kapa dom och han nöjer sig aldrig med nå halvdant (gör iofs inte jag heller). Fast det är som med allt annat när det gäller våran renovering, allt ska göras minst två ggr för vi har aldrig lyckats med någonting på första försöket men skam den som ger sig! I veckan är det tänkt att vi äntligen ska få tummen ur och kakla i köket. Sakta men säkert så tar det sig.


Nu ropar kudden på mig. Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards