Alla inlägg den 8 april 2011

Av Hanna Björkman - 8 april 2011 21:24

Fick mig en 2 timmars prom idag och skönt var det! Lena följde med mig så vi tog med oss båda pojkarna. Var längesen jag såg Hjalmar så nöjd som han såg ut när han fick åka i sittvagnen. Han bara satt och tittade hela tiden, sa knappt nå förrän vi var på väg hem igen.


Medans vi var på prom så kaklade John i köket och jäklar vad fint det blev. Nu ska han bara kapa till småbitar som ska på plats innan han ska foga. Att han är duktig min man. Sa åt honom "det ser fint ut, man har ju sett värre" och det kommer jag nu få höra resten av livet. Menade faktiskt inget elakt, tyckte ju det såg fint ut och att han hade varit duktig men det var inte det John ville höra när han hade stått och försökt göra köket snyggare. Fast å andra sidan brukar John svara "ja inte var det så j*vla äckligt" när man frågat om middagen var god så nu vet han hur det känns!   


Imorgon och på söndag ska jag jobba! Känns väldigt roligt måste jag säga. Ska bli kul och få vara med min favorit, känns som en evighet sen! En del tycker nog jag är knäpp som redan ska fara och jobba, Helge är ju bara 2 månader. Fast jag ammar inte och sen så har jag gått hemma sen jag var i v 18 nästan så det känns inte alls konstigt att rycka ut och jobba. Har sagt att jag gärna rycker ut om det är kris men jag har också sagt att det inte får bli kris flera ggr i veckan för det går inte. Kommer bara jobba om jag inte behöver ordna barnvakt. John tyckte det var en bra idé att jag lämnar hemmet ett tag. Han ska bort en hel del med hans fack nu närmaste veckorna så han vill nog ta hand om grabbarna så mycket han kan medans han är hemma och avlasta mig lite och det tackar jag för. Han drar till sthlm veckan efter påsk och då blir han borta i 3 dagar och då har jag fått lov att sova med båda pojkarna i storsängen! Vi har ju kämpat som tusan för att Hjalmar ska sova i sitt eget rum och Helge sover alltid i sin egen säng men jag gillar inte att sova i en tom säng så Hjalle får då åtminstone hålla mig sällskap medans John är borta.


Nä nu ska jag sluta svamla och sy färdigt kuddfodralen jag börjat med.

God natt

NSD

Av Hanna Björkman - 8 april 2011 08:34

Idag på NSDs nätupplaga kan ni läsa om Helge som fyller 90 år och om våran lilla Helge som är 2 månader.  Skrattade lite när jag såg det faktiskt. Har bett John fara och köpa NSD så vi får klippa ut bilden på våra grabbar!

Kolla in pojkarna här


http://www.nsd.se/familjeliv/valkommen_till_varlden/


Av Hanna Björkman - 8 april 2011 07:48

Pojkarna ser skoterfilm, Ruff riders 6. Helge tyckte det var lite läskigt så storebror håller honom i handen. Ganska så söta :)

 
Ovido - Quiz & Flashcards