Alla inlägg den 25 april 2011

Av Hanna Björkman - 25 april 2011 15:12

Äntligen är denna godishelg över! Som tur är så har jag hållit mig någorlunda ifrån allt vad godis heter, tror jag har ätit sammanlagt 10-15 lösviktsgodisar under hela påsken. På fredag hade jag min godisdag men då blidde den en chokladkaka, inget lösviktsgodis! Har köpt godis för endast 10 kr den här helgen och det tycker jag är bra jobbat. Däremot har det varit sämre med tränandet men det kan inte hjälpas. Tack vare bra matvanor så har jag iaf inte gått upp under påskhelgen och det får jag väl leva med. Sen jag började att aktivit att försöka gå ner i vikt så har jag gått ner 4 kg men jag får jobba så in i h-vete så nu har jag senaste veckan kört lite GI och det tänker jag fortsätta med för jag har märkt att jag mår mycket bättre och min mage strejkar inte lika mycket. På kalas får jag fika men endast då och lyckas jag hålla mig till nån godis under helgen så kommer jag känna mig riktigt nöjd. Det är banne mig bara jobba på. Sen tar det ju ett tag för kroppen att komma in i nya vanor så jag kan inte köra GI en vecka och tro att allt ska försvinna, det måste få ta tid men jag vill att allt ska försvinna NU helst IGÅR.


Igår hade vi fullt hus! 5 barn, 9 vuxna och 1 hund så ni får ju tro att det var livat. Tur man är van   Vi åt grillat till middag och sen blidde det en GI efterrätt, riktigt god var den. Våra gäster skötte sig fint, dom hade fått order om att inte ta med sig nå slisk och det enda dom hade med sig var en bytta med glass men det måste ju dom få unna sig. Ingen annan än jag försöker ju jaga bort massa vikt så det är upp till mig att ha karaktär. En mycket trevlig kväll som innehöll god mat, roliga spel och en himla massa skratt.


Nu ska jag dra på mig träningskläder. Tänkte fara ut en sväng och se om jag orkar springa! Lär inte orka många minuter för det är minst 1½ år sen jag sist sprang men det kan bara bli bättre.

Skapa flashcards