Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Hanna Björkman - 3 maj 2011 21:22

Tänk vad lite träning kan göra för humöret. Hunnit med en prom in till stan med grabbarna. Vi for och fikade på Myggan, eller Hjalmar fikade och jag drack thé.  Nu på kvällskvisten tog jag mig en liten joggingtur och jag ska inte säga att det går lätt men det går lättare för varje gång! Nu är det bara hålla i så kommer det snart gå lika lätt att springa som det gjorde när man spelade fotboll. Imorgon ska jag på Mallans pumppass och där kommer jag nog inte orka någonting alls, tror jag får köra med bara stången på allt!   


Nu ska jag värma mig med en kopp thé och sen är det dags att dejta kudden!

Av Hanna Björkman - 3 maj 2011 10:03


Idag blir lillgossen 3 månader. Känns som att han alltid funnit hemma hos oss faktiskt men det är ju bara ett litet tag sen han föddes. På torsdag ska vi på koll och då är det dags för sprutor, tror  det kommer gå galant. Blir spännande och se om han kommit sig över 6 kg, jag är inte så säker på det för det känns inte som att han vuxit så mycket sen sist. Vi var och vägde honom den 20 april och då vägde han 5610 gram men vi får se. Han är en liten sprätt våran Helge men det tar sig. Kollade i hans BVC bok och när han var 1 månad gammal hade han gått upp 400 gram från det han föddes. Hjalmar hade gått upp nästan 400 gram på 9 dagar. Hjalmar var lite mer matfrisk och spydde inte lika mycket som Helge gör men sen vägde han 1 kg mer när han föddes och det gör mycket!


Nu tränar vi för fullt här hemma. Försöker få Helge intresserad av att ligga på mage och träna nacken. Han är jättestark i nacken när man håller i honom, han håller upp huvudet helt själv alltid då men när han ligger på mage ids han inte alls lyfta upp huvudet, han lägger sig och vilar istället lillgubben   Det tar sig det också men det syns att vi har fokuserat första tiden på att få honom att gå upp i vikt, vi har missat lite träningstid. Sprang ju på BVC en hel del i början, flera ggr i veckan och vi går fortfarande rätt ofta. Nu har det varit varannan vecka sista tiden men snart kanske vi slipper det.


Finns mycket likheter redan mellan Hjalmar och Helge. Båda gillar att vara nakenfisar. Hjalmar klär av sig så fort han kliver in genom dörren hemma och Helge kan gråta och vara irriterrad fram tills man tar av honom kläderna, då blir han en gladskit igen. Sen tycker jag att dom är ganska lika varann till sättet och till utseendet. Dom är oerhört snälla båda två, Helge gråter väldigt sällan, och Hjalmar är världens snällaste för det mesta. Han kan få nå släng av trots ibland men det är mer och mer sällan. Man kan undvika dom med jämna matintag och sömn  


Ska bli spännande och se dessa 2 grabbar i framtiden. Tror Helge kommer bli skogstokig och han kommer reta sin storebror en hel del. Hjalmar kan vara busig men det är ändå inte nå allvarligt. Han surrar mest och leker med sina bilar, crossar och grävmaskiner. Helge kommer nog göra mer hyss tror jag men jag kan ju ha fel.


Nä nu ska jag göra mig redo för dagen, har slappat allt för länge nu och vi ska hinna med 1 ärende innan vi hämtar storebror från dagge. 






 
Skapa flashcards