Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Hanna Björkman - 9 juni 2011 22:15

Japp! Idag tog vi sommarlov på riktigt jag, Hjalmar och Helge. Hjalmar hade sommarfest på dagge så det kändes som ett bra avslut. Hade egentligen tänkt låta honom vara där nästa vecka också men vi struntade i det. Nu blir Hjalle ledig hela sommaren och gud vad vi ska njuta. Vi kunde inte ha fått en bättre start på sommarlovet heller! Skulle vara kul om det blev en riktigt fin sommar! John får vänta till 1 juli innan han får sig sommarlov i 2 månader. Ska bli riktigt skönt och vara ledig hela familjen i sommar, vi unnar oss lite lyx. Kommer nog inte kunna vara ledig allihopa så länge speciellt många ggr så det är bara passa på.


Helge är inte speciellt förtjust i värmen, han sover väldigt dåligt men vi kom på idag att han kan sova i garaget för där är det svalt och skönt. Fyllde poolen åt Hjalle när han kom hem och han var snabb och hoppa i, tror inte vattnet var speciellt varmt men det struntade han i. Själv har jag försökt pressa lite så jag får lite färg tills ihelgen. Ser lovande ut men jag har fått lite soleksem tyvärr. Förutom allt slappande har vi handlat till dopet, köpt Alda en doppresent och svalkat oss i bilen. Båda grabbarna sov så gott i den svala bilen så vi for på en liten raggarrunda och letade trädgårdsinspiration. Himla vad svårt det är och veta hur man ska piffa till hemma. Vi har ju inte så superstor tomt men lite vill man piffa. Drömmer om ett äppelträd eller körsbärsträd men först måste vi sanera lite bland dom befintliga träden och buskarna.


Hoppas inte John förargar grannarna nu när han kör grästrimmern! Vi har typ inget gräs mer än kring bron och grillplatsen så John gick ut och körde trimmern bara. Om grannarna kommer och klagar får vi skylla på att man inte ska klippa gräset när det är för varmt ute  


Nä god kväll!

Av Hanna Björkman - 9 juni 2011 09:29

Hamnade i en djup svacka igår, var därför det kom ett grinigt inlägg  

Nu däremot har jag kommit ut ur denna svacka för jag mätte kroppen igår. Har minskat 6 cm runt storrumpan och 3 cm runt magen. Det förklarar varför jag inte kan ha grejer i fickorna på mina favoritbyxor  Fast det är ju kring magen jag vill att det ska försvinna men det kommer kanske. Måste fortsätta kämpa...


Idag ska jag sola lite och sen måste det röjas lite här hemma inför dopet på lördag.

Fick färg igår trots att jag hängde i skuggan med Helge nästan hela dagen. Ska däremot inte vara ute i brottarlinne idag för jag har nämligen hittat en jättefin långklänning på Chili och då vill jag inte ha nå hemska ränder på kroppen. En outfit klar, tre kvar att fixa.


Ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards