Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Hanna Björkman - 19 juni 2011 22:19

Busungen :)

 
Av Hanna Björkman - 19 juni 2011 21:29

Idag har det hänt grejer ute på gården! Dom tre buskarna vid infarten har vi kapat tidigare i veckan och idag har vi gjort oss av med stubbarna och rötterna till dom. Vi har kapat den gigantiska pilen som var på baksidan. Den hängde över till grannarnas gård och var allmänt stor och nu hoppas vi att vi slipper den i framtiden. Vi har 6 st vinbärsbuskar och vi tänkte behålla 2 av dom och kanske köpa nån med röda vinbär, nu tror jag att det bara är svarta men jag vet inte helt säkert. Det blir luftigt och fint på gården och det gillar jag! Nu drömmer jag om ett körsbärsträd eller nå sånt. Har sett ett träd i rais som är sååå otroligt fint men jag vet inte vad det är för nå och jag hittar det inte när jag googlar. Tror jag ska fara och fråga dom nån dag   


Har även börjat slipa eldstaden och provmålat den svart och ser det bra ut imorgon så ska jag slipa hela och måla den klart. Ritningen till det nya vindskyddet är klar så det ska vi börja bygga här senare i sommar när John blir ledig. Det är egentligen inget fel på det som är där nu men det är lite för gulligt för min smak, vill ha det lite häftigare här hemma. Har funderat på hur elektrikern ska få fixa hit lite belysning och om det går att göra allt det jag vill så kan det bli skitsnyggt! Måste bara få honom att vilja göra eljobb här hemma  


Det är riktigt kul när man ser att det händer saker! Kan garantera er att det kommer bli riktigt fint här ute på gården. Det kommer ta flera år att få till det men det kommer bli snyggt! Sitter hela tiden och skriver ner mina idéer och våra planer för huset och drömmer om hur det kommer bli när vi har det hyfsat färdigt. Tur att vi har helalivet på oss! Ca 20 år om John får bestämma.


Nu blir det sängen!

God natt allihopa   

Av Hanna Björkman - 19 juni 2011 16:38

Den gigantiska pilen är äntligen borta

 
Ovido - Quiz & Flashcards