Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Hanna Björkman - 30 augusti 2011 20:38

Ojoj! Dagen började med ett bakslag av den större varianten. Vi fick göra om delar av underarbetet på räcket och det hade vi inte räknat med men efter att jag hade deppat ett tag så tog  jag och John tag i problemet. Vi hjälptes åt och på mindre än en timma hade vi åtgärdat felet, bra teamwork hade vi och en bra varmluftspistol!  Jag är oerhört pedant när jag gör någonting och ibland kanske för pedant men hellre det än slarvig. Pga av det så ligger vi efter i planeringen men jag hoppas att vi ska lyckas få färdigt ändå imorgon men vi kommer få jobba hårt! Har anlitat barnvaktshjälp och målarhjälp imorgon så vi ska nog få gjort en hel del.


Just nu så sågas det för fullt i tvättstuga,  äntligen så ska golvvärmen kopplas in! Oj vad mysigt det kommer blir när det blir kallare ute. Nu kan jag gå barfota inomhus året runt   Kommer kännas så skönt att gå på ett varmt golv! Nu längtar jag efter kaminen som ska in i vardagsummet för den kommer höja mysfaktorn här hemma.


Ida tyckte att vi skulle inviga altanen så nästa helg har vi bokat in en middag och spelkväll och jag längar redan. Sist när vi åt kräftor blev tjejerna osams med grabbarna för dom fuskade när vi spelade spel så vi kom fram till att vi måste spela frågespel med solklara regler i framtiden!   Tror vi får rigga upp med resesängar i alla sovrum så alla barnen har någonstans att sova. Kommer bli oerhört trevligt men vad ska vi äta? Har ni nå förslag Ida, Bella eller Stina?


Nu ska jag kolla hur det går för grabbarna i tvättstugan!

Av Hanna Björkman - 30 augusti 2011 07:51

Om jag skriver här att på torsdag så ska det upp en bild på våran nya framsida så får jag ju lite press på mig! Nu är det inte mycket kvar att göra innan vi är färdiga med altanen och balkongen och gud så skönt det ska bli för nu är jag less! Måste lyckas få tag på nå snyggt grus och nån snygg belysning till gården så vi får till det där lilla extra.


Invändigt så förfaller hemmet mer och mer! Det är stökigt och det behövs dammsugas och allt det där men det får vänta för man kan inte göra allt på en gång. Vi har fullt upp med utejobben och att underhålla våra barn. Mitt i målningen så får man bryta och gå och fixa lunch eller leka med Hjalmar och Helge men det kan inte hjälpas. Ibland tar det en evighet att måla en planka men när vi tar hit våran nanny Julia så brukar vi få mycket gjort och grabbarna är helnöjda när då får leka med moster.  


Nä nu har jag svamlat färdigt! Håll utkik på torsdag  

Skapa flashcards