Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Vintern kommer snabbare än ni tror!

Av Hanna Björkman - 12 september 2011 23:10

För ett tag sen tog jag in kartongen med pojkarna ytterkläder, tänkte att det var dags att kolla vad grabbarna behöver inför vintern. Det verkar som att Hjalmar knappt har vuxit något för han kunde ha overollen, skoterdressen, fleecestället och hans stickade ställ och det är oerhört skönt ska ni veta! Köpte både overoll och skoterdress åt honom förra året så han skulle ha ombyte för de behövs i hans ålder! Måste kolla om han behöver nya vinterskor bara för jag vill inte att han ska ha för småa skor utan det ska gå in tjocksockar. Vill inte att han ska frysa om fötterna. Undra om han har nog stora fötter för att kunna ha riktiga skoterskor? Det skulle han nog gilla   


Helge han försvann i Hjalles gamla overoll! Får se om han kommer kunna ha den alls i vinter för den var verkligen stor på honom. Det är lite synd att Helge är mindre och född tidigare på året än Hjalle för Helge kan knappt ärva ytterkläder efter storebror.  Nå det kan inte hjälpas! Jag har spenderat hela kvällen framför datorn och letat en overoll med fin färg i storlek 74 och det var lättare sagt än gjort! För det första så ska overoller till pojkar tydligen vara enfärgade och såklart blåa! Boooring säger jag bara! Jag vill inte ha en nån fluffig fleeceoveroll utan det ska vara en riktigt overoll som går att använda när man åker skoter eller när han ska sitta i snön. Ska man ha nå lite rejälare så kommer man fort upp i onormlat höga prisklasser, tänk att dom vill ha 1400 kr för en del bebisoveroller!! Det är ju sinnessjukt!  Nå efter många om och men hittade jag en turkos/svart overoll från Didriksson. hoppas den är lika fin i verkligheten som den är på bild.


Grabbarnas farmor har stickat nya tjocksockar åt dom och Helge ska få antingen en stickad onepiece eller ett kit. Måste kolla upp om det finns mössor och vantar åt dom också men sen har jag nog kolla på grabbarnas vinterutstyrsel!


Vad tror ni om den här overollen åt lilla Helbe (som Hjalle kallar honom ibland)


 

 
 
Emma

Emma

13 september 2011 07:45

Var inte den jag trodde men den här var ju oxå jättefin!! :)
Det känns ganska skönt att bebisen kommer samma tid på året som Alwin så kan man förhoppningsvis använda hans gamla kläder :)

http://emmastromback.blogg.se

Hanna Björkman

13 september 2011 10:30

Ja nog hade det varit behändigt om Helge kunnat ärva Hjalles ytterkläder! Helge är mindre än vad Hjalle var och det märks kan jag säga!

Ja det är ju perfekt att ni lyckats tajma in så precis. Passar kläderna till en tjej? =)

 
Mia

Mia

13 september 2011 09:48

superfin overall!! Blir nog perfekt =) Ruggigt snygg bild på dig förresten!!

http://www.wildabebin.blogg.se

Hanna Björkman

13 september 2011 10:27

Ja visst var den fin! Bra i pris också! Vi var och fotade oss med TC i skogen i söndags och jag lyckades fastna på en bild!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Björkman - 5 september 2012 22:16

Ett halvår sen sist? Ja ungefär! Hade glömt lösenordet och allt. Tiden går fort när man har roligt heter det ju men tiden går också oerhört fort när man är mamma på heltid och jobbar 70-80%. Nå vi fick ihop våren på ett hyfsat bra sätt när både jag o...

Av Hanna Björkman - 19 mars 2012 11:00

Tänkte ge er ett livstecken. Tiden bara försvinner känns det som så blogga hinner jag inte. Hjalmar har blivit en riktig hejjare på att åka skidor i vinter och imorgon ska han få prova åka Lilla Vasaloppet. Jag har köpt skidor och John har dammat av ...

Av Hanna Björkman - 12 februari 2012 23:13

Ett litet smakprov ifrån dagens besök hos bästa fotografen, nämligen Elisabeth....

Av Hanna Björkman - 3 februari 2012 13:43

Världens finaste Helge fyller 1 år idag. Grattis plutten min :)...

Av Hanna Björkman - 30 januari 2012 21:36

Halva mitt mms inlägg kom inte med, konstigt! Mitt morgonpromenerande går sådär måste jag erkänna mig jag blev grymt taggad att fortsätta efter lördagens vägning! Hade då gått ner 1,9 kg på 1,5 vecka! Tyvärr slutar jag ofta jobba runt kl 22 och jag l...

Ovido - Quiz & Flashcards