Alla inlägg den 21 september 2011

Av Hanna Björkman - 21 september 2011 21:52

Ojoj vad dagarna går fort! Tycker inte vi gör nå vettigt men vi lyckas ändå få dagarna att gå   Vi har börjat få in lite rutiner här hemma och dom dagar som allt klaffar flyter det på riktigt bra här hemma. Dessutom har vi börjat bli lite morgonpigga för Helge och Hjalmar gör numera morgon runt 7-7.30 och det tycker jag är alldeles perfekt. På två timmar hinner vi äta frukost i lugn och ro, mysa och göra oss redo för dagge och traska iväg dit. Även dom dagar vi inte ska till dagge så går vi ut på en morgonpromenad och gud så skönt det är att starta dagen så. Både Hjalle och Helge njuter på våra promenader.  Hjalle surrar och funderar över både stora och små saker och Helge han sitter tyst och ser på allt som händer. Jag drömmer om att gå kl 6 på morgon men jag får inte med mig någon och då blir det lätt att jag sover vidare istället för att pallra mig ut! Måste bättra mig på den fronten!


Nu har vi golvvärme och det är så himla skönt! John sätter just nu upp givare i några rum så vi kan reglera värmen precis som vi vill ha den. I sovrummet ska det vara svalt och skönt och i vardagsrummet ska det vara varmt! Lyxigt är bara förnamnet och nu har John fått som han hela tid har velat. Huset är konverterat och även om det inte varit gratis så vet vi att det kommer löna sig i framtiden! Elräkningarna kommer iaf inte kännas lika jobbiga att betala. Tänka sig att vi har bott i huset nu i över 1 år! Vi har hunnit med mycket men vi har mycket kvar och göra men det tar sig. Har lovat en bild på balkongräcket men det fattas 4 pinnar och jag tänker inte lägga ut nån bild förrän det är helt klart. John har inte skött sig för han har inte gjort färdigt sin del men jag har gjort min del för det är målat färdigt . Vi har bra teamwork när vi väl kommit överens om hur vi ska ha det och hur vi ska gå tillväga!  


Vädret har inte riktigt varit med oss sen vi bestämde oss för att börja jobba lite utomhus men sånt är livet. Jag har röjt i garaget så direkt jag får tid över så ska jag måla den sista garagedörren och sen ska det bara upp nån planka till och så ska ju såklart dom nya stuprännorna upp men sen är det klart! Nästa sommar så ska huset få genomgå samma uppfräschning som vi gjort på garaget och det kommer göra mycket.


Började läsa en bok på jobbet och nu kan jag inte slita mig från den. Tänkte läsa ut den innan nästa arbetspass så jag får börja på en ny för jag fick en STOR hög att plöja igenom! Nä nu blir det upplösningen av Sjöjungfrun.


God natt!

Av Hanna Björkman - 21 september 2011 15:12

Vi bygger pärlplattor :)

 
Ovido - Quiz & Flashcards