Alla inlägg den 22 september 2011

Av Hanna Björkman - 22 september 2011 11:34

Ligger däckad på soffan med världens magont! Ibland hatar jag att vara tjej men det är bara att gilla läget. Jag hoppas verkligen att det går över snart så jag kan börja ladda upp för kvällen! TC kör nyinvigning i våra nya lokaler och det kommer bli fullt ös! Tror alla pass är fullbokade och instruktörerna planerar för fullt massa olika påhitt. Jag ska vara med på ett spinningspex och sen kör jag mest troligt ett spinn 30 efteråt. Ni har väl bokat in er på nå pass? Hoppas vi ses på TC ikväll!


Helge äter inte burkmat! Har provat ge honom köpesburkar 2 dagar i rad nu men han har totalratat det och det är inge vidare för det är ju så sjukt enkelt och ta med sig en burk om man ska någonstans. Fast å andra sidan förstår jag honom för han har alltid fått hemmajgord mat och den smakar så otroligt mycket mer än burkmaten. Nå det löser sig nog för det är sällan vi åker någonstans och inte funderar över hur vi ska lösa det med mat åt grabbarna. Det är ju det man mest funderar uti om man ska någonstans. Mat och toaletter   


Apropå toaletter! Hjalle är nu torr 24 h om dygnet! Fast han har nog varit det ett bra tag men han har mörkat det för oss. Vi kom på att han pinkar i blöjan just när han kliver upp på morgon och vem vet hur länge han har gjort så? Nu har jag börjat ta bort blöjan direkt vi vaknar och den har varit torr nu i nästan en månad. I veckan har han sovit utan blöja och det har gått hur fint som helst! Vi är tyvärr lite fega för när han kommer ner och sover med oss tar vi på honom en blöja men det är bara för att vi inte har nå pinkskydd i våran säng men vi ska sätta dit ett. Han är så duktig! Min storpojke!    


Helge far runt som en virrvelvind här hemma just nu! Allt ska petas på och stoppas i munnen. Jag är ju då så tjurig så jag ska inte ta bort något kring golvet utan han ska få lära sig att han inte ska röra alla lyktor och vaser jag har kring golvet. Det går väl sådär med det men det gick och lära Hjalmar det så nog ska vi lära lillebror det också. Jag är inte så mycket för att barnsäkra utan jag tar bara bort det som är riktigt farligt. Får se hur vi ska göra med trappan, vi har en grind i garaget som är oöppnad. Vi behövde aldrig sätta upp den när Hjalmar var liten för han for aldrig i den själv men han är å andra sidan varit väldigt förståndig. Helge tycker jag redan är mer klåfingrig och busig än vad Hjalle var i samma ålder fast jag kanske har förträngt hur det var.


Nu ska jag och Helge börja göra oss redo för snart skavi hämta storebror på dagge. Vi ska fira att det är helg och ta oss en fika på stan och så ska vi boka klipptid åt Hjalle för han ser ut som ett troll.


Simma lugnt!

Ovido - Quiz & Flashcards