Alla inlägg den 27 september 2011

Av Hanna Björkman - 27 september 2011 22:18

Nu är Helge nästan frisk igen, han har varit feberfri i 2 dagar nu men han snorar lite fortfarande. Känner mig rätt less på att torka snor nu    Imorgon ska vi pallra oss ut och hitta på nå kul och bara göra nå annat en liten stund! Är det något jag lärt mig under dom 3 åren som Hjalle funnits så är det att saker och ting inte behöver vara så märkvärdiga för att det ska kännas som att man gjort nå speciellt med sitt barn.  Hjalle brukar surra om dom små sakerna som vi gör som tex "Mamma, minns du när vi gick ut i skogen på äventyr?" Skogen ligger alldeles baki huset och vi gick dit och skulle plocka blåbär men Hjalle såg det som ett äventyr och han hade hur kul som helst.


I flera dagar har Hjalmar pratat om att vi fara på stan och äta plättar och senast idag pratade han om det men samtidigt som han frågade mig om vi skulle gå ner på stan så började det att spöregna så det blev ingen prom. Vi har tagit oss lite semester från dagge i veckan så imorgon ska vi fara och äta plättar. Tänkte att vi skulle ta oss en prom ner på stan oavsett vilket väder det blir imorgon, behöver få mig ett träningspass! Brukar vara rätt tungt och gå ut och gå med vagnen när Hjalle åker på ståbrädan men det är bara bra. John åker till Norge imorgon och blir borta i 3 dagar så jag kommer inte komma mig iväg och träna någonting  men på torsdag har jag fixat barnvakt så då ska jag jag träna ae och köra ett spinnpass och på fredag har jag pass igen. Får se om John fixat någon barnvakt som han lovat att han ska göra.


Har 30 sidor kvar av Sjöjungfrun nu så jag ska lägga mig och läsa slutet nu.

God natt

Ovido - Quiz & Flashcards