Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Säg en bra bok

Av Hanna Björkman - 28 september 2011 21:00

Idag har jag lagt ut 4 annonser på Tradera, 3 st med bebiskläder och en med ett par skor. Kände för att rensa och bli av med sånt som bara ligger och tar upp plats. Det lutar ju åt att det inte blir fler bebisar här i huset så därför ids jag inte spara  alla kläder utan jag sparar godbitarna och sånt som vi har fått. Om man ska spara alla kläder som grabbarna har haft så fyller man snabbt upp ett gäng kartonger och varför ska en massa saker ligga i kartonger när någon annan kan använda dom ochnär man kan tjäna en lite på dom? Så om ni behöver pojkkläder i storlek 62 och 68 är det bara gå in på Tradera och buda!


Funderar på att häva ut lite av mina egna kläder på Tradera, sånt som jag knappt använt och sånt som inte  passar. Har rensat ut allt som varit för litet och gett det till lillasyster Julia men jag har en del som är för stort och jag har inga planer på att växa i dom kläderna så det är lika bra att göra sig av med dom! Ibland när jag handlar kläder så har jag knappt fått välja storlek utan det har bara funnits ett alternativ och det har varit L. Nu tycker jag kläderna görs längre åt dom flesta håll så ibland kan jag ta M och det känns betydligt roligare att köpa kläder som sitter fint och som inte är för kort i ärmarna! Däremot mjukisbyxor kommer jag nog alltid få ha L för dom är nästan alltid för korta i M.


Läste ut Sjöjungfrun igår så nu behöver jag en ny bok. Har ni torrisar som aldrig kommenterar några förslag på bra böcker? Gärna deckare   



 
 
Mia

Mia

28 september 2011 21:36

Ok, tar på mig titeln som "torris" och ger dig lite boktips. Allt med Mari Ljungstedt är sjukt bra! Anna Janssons böcker (med Maria Wern) är oxå väldigt bra, Åsa Larsson har oxå skrivit några bra deckare som är värda att läsa! Jag har läst alla Läckbergs deckare och dessa är i samma stil. Kram på dä!

http://www.wildabebin.blogg.se

Hanna Björkman

28 september 2011 22:03

Ojojoj! Där fick jag ett gäng tips! Får se vart jag ska börja! Hjalle pratade om Tilda idag, han ville bygga en säng så hon kan komma och sova här! =)

 
Ingen bild

lena

28 september 2011 22:19

stieg larsson, triologi
hypnotisören kepler

Hanna Björkman

28 september 2011 22:28

Jag tror atten bok av Kepler ligger och väntar på mig på jobbet=)

 
Ingen bild

Moa

4 oktober 2011 12:20

Tja, längesen jag kikade in här! Har så dåligt med tid nuförtiden.
Men deckare läser jag. Jag har nog läst nästan alla. Och då menar jag alla tillgängliga i svensk bokhandel. Jag är galen, jag vet. Ond bråd död fascinerar mig.
Ovanstående tips är bra. Senast läst av mig är Mons Kallentofts serie. Lätt ångestdrivet skriven men underhållande, lättläst och bra slut.
Om du vill ha det lite mer välskrivet så är Jo Nesbös serie kanon!
Kepler skriver kusligt men bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Björkman - 5 september 2012 22:16

Ett halvår sen sist? Ja ungefär! Hade glömt lösenordet och allt. Tiden går fort när man har roligt heter det ju men tiden går också oerhört fort när man är mamma på heltid och jobbar 70-80%. Nå vi fick ihop våren på ett hyfsat bra sätt när både jag o...

Av Hanna Björkman - 19 mars 2012 11:00

Tänkte ge er ett livstecken. Tiden bara försvinner känns det som så blogga hinner jag inte. Hjalmar har blivit en riktig hejjare på att åka skidor i vinter och imorgon ska han få prova åka Lilla Vasaloppet. Jag har köpt skidor och John har dammat av ...

Av Hanna Björkman - 12 februari 2012 23:13

Ett litet smakprov ifrån dagens besök hos bästa fotografen, nämligen Elisabeth....

Av Hanna Björkman - 3 februari 2012 13:43

Världens finaste Helge fyller 1 år idag. Grattis plutten min :)...

Av Hanna Björkman - 30 januari 2012 21:36

Halva mitt mms inlägg kom inte med, konstigt! Mitt morgonpromenerande går sådär måste jag erkänna mig jag blev grymt taggad att fortsätta efter lördagens vägning! Hade då gått ner 1,9 kg på 1,5 vecka! Tyvärr slutar jag ofta jobba runt kl 22 och jag l...

Ovido - Quiz & Flashcards