Alla inlägg under september 2011

Av Hanna Björkman - 12 september 2011 23:10

För ett tag sen tog jag in kartongen med pojkarna ytterkläder, tänkte att det var dags att kolla vad grabbarna behöver inför vintern. Det verkar som att Hjalmar knappt har vuxit något för han kunde ha overollen, skoterdressen, fleecestället och hans stickade ställ och det är oerhört skönt ska ni veta! Köpte både overoll och skoterdress åt honom förra året så han skulle ha ombyte för de behövs i hans ålder! Måste kolla om han behöver nya vinterskor bara för jag vill inte att han ska ha för småa skor utan det ska gå in tjocksockar. Vill inte att han ska frysa om fötterna. Undra om han har nog stora fötter för att kunna ha riktiga skoterskor? Det skulle han nog gilla   


Helge han försvann i Hjalles gamla overoll! Får se om han kommer kunna ha den alls i vinter för den var verkligen stor på honom. Det är lite synd att Helge är mindre och född tidigare på året än Hjalle för Helge kan knappt ärva ytterkläder efter storebror.  Nå det kan inte hjälpas! Jag har spenderat hela kvällen framför datorn och letat en overoll med fin färg i storlek 74 och det var lättare sagt än gjort! För det första så ska overoller till pojkar tydligen vara enfärgade och såklart blåa! Boooring säger jag bara! Jag vill inte ha en nån fluffig fleeceoveroll utan det ska vara en riktigt overoll som går att använda när man åker skoter eller när han ska sitta i snön. Ska man ha nå lite rejälare så kommer man fort upp i onormlat höga prisklasser, tänk att dom vill ha 1400 kr för en del bebisoveroller!! Det är ju sinnessjukt!  Nå efter många om och men hittade jag en turkos/svart overoll från Didriksson. hoppas den är lika fin i verkligheten som den är på bild.


Grabbarnas farmor har stickat nya tjocksockar åt dom och Helge ska få antingen en stickad onepiece eller ett kit. Måste kolla upp om det finns mössor och vantar åt dom också men sen har jag nog kolla på grabbarnas vinterutstyrsel!


Vad tror ni om den här overollen åt lilla Helbe (som Hjalle kallar honom ibland)


 

Av Hanna Björkman - 12 september 2011 15:59

Vi gjorde lite playdoh deg :) synd att vi inte hade nån karamellfärg för det är roligare med färgglad deg.

 
Av Hanna Björkman - 10 september 2011 22:12

Hörde här om dagen att lösenordet till bloggen hamnat ha villovägar så nu har jag bytt. Kommer nog skicka ut det till er som frågat uti lösenordet.

 
Av Hanna Björkman - 8 september 2011 21:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Hanna Björkman - 8 september 2011 11:59

vilken bra vecka jag haft hittills :) Vågen visar återigen minus efter att ha stått på i princip samma siffror hela sommaren. Har sen länge borta gravidkilona så nu ska dom där extra jag bär på bort! Tog fram en jacka som jag inte kunnat ha på ett tag och den gick igen LÄTT. Jackan jag köpte i våras har blivit alldeles för stor men det är sånt som händer. Tänk vad smågrejer kan göra en glad :)Nu ska jag och Helge göra oss redo och gå ut på promenad, tänkte plocka upp storebror Hjalmar efter vägen.

 
Av Hanna Björkman - 6 september 2011 22:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Hanna Björkman - 5 september 2011 08:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Hanna Björkman - 4 september 2011 13:34

Pojkarna leker frisör :)

 
Skapa flashcards