Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Hanna Björkman - 5 januari 2012 14:17

Ojoj vilken slappardag det blev idag! Vi hade så stora planer men det har inte blivit något av dom alls. Får ta ny tag imorgon istället. Måste ta oss till Haparanda och kanske Luleå. Vi ska köpa en garderob och mer förvaring till Hjalmars  rum och så behöver han en ny overoll. Lillgubben har vuxit! Han har blivit längre sen i höstas och det hade jag räknat med men jag ides ändå inte köpa nån ny overoll eller täckbyxor i höstas bara för att när han fortfarande kunde ha både täckdressen och overollen. Var på Team igår men hann inte riktigt kolla ordentligt så jag får fara dit igen men utbudet är nog större i Luleå eller Happis skulle jag tro. Tycker inte att jag har sett nå fina ytterkläder i år tyvärr men jag har ju å andra sidan inte letat allt för hårt. Ska kolla vad webben har att erbjuda också.


Vi har gjort en deal jag och John. Han ska göra badrummet medans jag ansvarar för att trappen blir färdig. Just nu går det bäst för John men jag skyller på att jag har jobbat nu under julhelgerna. Vi har köpt klinkers och nu ska vi bara komma på vad vi ska göra med väggarna. En del grejer har verkligen inte gått våran väg efter husköpet här men det hör väl till. Hjälper ju inte att man deppar ihop utan det är bara le och vara glad och tänka att man gör om och gör rätt! Vi kommer iaf få ett oerhört snyggt badrum och massa bra förvaring! Mina planer med trappan har skitit sig tyvärr men jag har tänkt om och det kan nog bli minst lika bra. Har slipat några trappsteg så det går framåt. Skulle behöva ha en heldag utan barn tror jag så man kan köra på med slipen och slippa bry sig om att det låter illa men det får bli nån helg då jag har en ledig dag.


Nu ska jag leta fram nå tjusigt nagellack och försöka piffa till mig inför kvällen. Tror inte att jag törs komma i mjukisbyxor ikväll   




Ovido - Quiz & Flashcards