Alla inlägg den 5 september 2012

Av Hanna Björkman - 5 september 2012 22:16

Ett halvår sen sist? Ja ungefär! Hade glömt lösenordet och allt. Tiden går fort när man har roligt heter det ju men tiden går också oerhört fort när man är mamma på heltid och jobbar 70-80%. Nå vi fick ihop våren på ett hyfsat bra sätt när både jag och John jobbade och lyckades på så sätt spara oerhört många fp dagar. Mycket fick stå åt sidan men det var det värt för jag har nu kunnat vara hemma två hela somrar med pojkarna och John har också kunnat vara mycket ledig dom två somrar som varit sen Helge föddes och det värderar vi högt. Nästa sommar satsar vi nog på långledigt igen för gud så skönt det är att vara helt utan måsten (nästan) i flera veckor och bara ta dagen som den kommer.


Började jobba den 29 augusti och nu är det 100% som gäller. Har fått börja jobba dagtid och gud vad glad jag är för det. Det är oerhört svårt att bara jobba kvällar när man har en familj. Jag och John möttes under lång tid bara en snabbis i dörren, han jobbade från morgon och kom hem när jag skulle iväg och jobba. Det var sjukt tråkigt att aldrig kunna göra något tillsammans hela familjen! Nu kan vi göra det flera dagar i veckan om vi känner för det, vi kan äta middag tillsammans rätt ofta och det tycker jag är mycket värt. Eftersom att jag fortfarande jobbar kvällar, helger och några nätter i månaden så får jag ett lägre heltidsmått och det innebär ju att jag fortfarande har lediga dagar mitt i veckan och det gillar jag, man hinner få mycket gjort hemma dom dagarna och så får pojkarna lite ledigt! Sen jobbar jag varannan helg men det känns nästan  som att jag är ledig tre helger i månaden för jag sover bara bort vart fjärde helg. När jag jobbar dagtid så jobbar jag som längst till ungefär kl 15 och det känns rätt bra. Pojkarna får visserligen börja kl 7 på dagis men dagarna där blir inte toklånga. Idag har jag tex hämtat dom just efter 13.30 Tänkte prova och se om det går att jobba 100% och funkar det inte får jag väl söka nedsättning för det har jag ju rätt till när jag har barn under 12 år men hittills tycker jag det går riktigt bra. Hjalmar är jättenöjd över att få vara tillbaka på dagge och Helge har börjat trivas där bättre och bättre. Han tokgrinar  fortfarande när jag lämnar honom men det ser jag som ett friskhetstecken. Klart som fasen att han ska bli arg om mamma lämnar honom någonstans! Sen när jag hämtar pojkarna så springer Helge till mig och går och hämtar sina kläder för han vill hem medans Hjalmar helst vill stanna och leka längre med sina kompisar!


Tänk att ni är ett gäng som tittar in på bloggen varje dag trots att jag inte uppdaterat sen i mars!! Ni är verkligen trogna läsare!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards