Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Hanna Björkman - 2 januari 2012 21:47

och jag välkomnar det nya året med öppna armar. 2011 har varit ett lärorikt år på många sätt och vis och även om inte allt som jag lärt mig varit positivt så känner jag mig starkare och mer säker på mig själv än förut. Jag har lärt mig att stå upp för mig själv på ett helt annat sätt än vad jag har gjort tidigare. Har lovat mig själv två saker inför det här året och det första är att jag ska lägga min energi på saker som jag får energi tillbaka ifrån som tex. familj, goda vänner och egen träning. Tiden försvinner alldeles för fort ibland och jag har lärt mig att man måste fokusera på det som är viktigt. För det andra ska jag försöka göra mig av med några av mina ful ovanor. Sluta nattsudda och sluta äta massa skrot. Inte för att jag vill gå ner i vikt utan för att jag mår sjukt mycket bättre när jag inte äter massa socker och bröd. Där har ni mina löften till mig själv. Har smygstartat med att träna bort en ful ovana, började redan innan jul. Har slutat tvätta håret varje dag och bra går det! Nu tvättar jag håret ungefär 2 ggr i veckan motför 7 ggr i veckan  


Annars så kommer 2012 bjuda på mycke trevligheter. Det blir 1 års kalas flera gånger om i år, men först och främst kommer vi fira våran Helge som fyller 1 år om ganska exakt 1 månad. Hjalmar fyller hela 4 år till sommaren! Känns som att han nyss föddes. Vart tar all tid vägen?! Minst ett bröllop (vore kul med något mer) ska vi på och en Bruce Springsteen konsert. Ja det är en liten del av roligheterna men sen gissar jag på att 2012 kommer bjuda på flera trevliga middagar och spelkvällar med våra fina vänner. När kör vi nästa? Vi skulle ju behöva få tillden där barnfriakvällen som vi pratat om   


Årets sista dag firades hos Ida, Sami, Alda tillsammans med Stina och Elin och alla hundar. Vi åt trerättersmiddag och spelade lite spel, släppte thai lyktor och mös. Sov över hos Rydberg/Löf så vi skulle slippa åka hem tidigt och det var ett smart drag. Det enda som var lite synd var att Hjalmar var och är väldigt hostig. På nyårsdagen fick stackaren till och med spy för att han hostade så mycket men nu verkar det ändå gå åt rätt håll.


Hoppas ni alla får ett riktigt bra 2012, det ska jag ha!


Nä sluta nattsudda var det!

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards