Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Hanna Björkman - 8 juni 2011 13:11

Idag är det tungt och vara mammaledig :)

 
Av Hanna Björkman - 8 juni 2011 09:40

Åh vad less jag är och bära runt på allt extra fett!! Är inne i en djup svacka just nu. Blir deppig av bara tanken att jag ska ha på mig finkläder ihelgen! Jag skulle ju vara smal till Helges dop men det gick åt hvete. Ska jag måsta leva på frukt och grönsaker resten av livet? Gick ner 3,3 kg under min detox men nu när jag försökt få in annan mat så står det plus på vågen. Och ja jag fattar att det blir så men det är jävligt frustrerande. Är inte van att måsta slita som ett djur för att få bort vikt men nu får jag inte bort nå alls. Jag ger snart upp....


Nå oavsett om jag är smal eller inte så blir det två dop ihelgen. På lördag ska Helge döpas och på söndag så ska fröken Alda doppas i lite vatten. Med andra ord så måste vi ha två outfits allihopa   Hjalmar har två outfits, John tror jag oxå har två medans jag och Helge är utan. Jag har massa klänningar i garderoben men dom flesta är storl M och det ryms jag INTE i. Får se om jag hinner få HM paketet innan helgen och förhoppningsvis passar något av det jag beställt. Måste ta mig till Luleå på fredag. Annars så är det inte mycket att fixa till dopet. Dukningen har jag koll på, antalet gäster har jag hyfsad koll på, låt som ska spelas i kyrkan osv. Däremot så fick jag reda på att det blir samma präst som vi hade när Hjalmar döptes och det var jag inte så förtjust i. Han hade så bråttom när Hjalle döptes så han hann inte ens göra det ordentligt, oerhört dålig stil tycker jag! Får hoppas det blir bättre den här gången.


Nu ska jag försöka göra nå vettigt.

Ovido - Quiz & Flashcards