Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Sommarlov

Av Hanna Björkman - 9 juni 2011 22:15

Japp! Idag tog vi sommarlov på riktigt jag, Hjalmar och Helge. Hjalmar hade sommarfest på dagge så det kändes som ett bra avslut. Hade egentligen tänkt låta honom vara där nästa vecka också men vi struntade i det. Nu blir Hjalle ledig hela sommaren och gud vad vi ska njuta. Vi kunde inte ha fått en bättre start på sommarlovet heller! Skulle vara kul om det blev en riktigt fin sommar! John får vänta till 1 juli innan han får sig sommarlov i 2 månader. Ska bli riktigt skönt och vara ledig hela familjen i sommar, vi unnar oss lite lyx. Kommer nog inte kunna vara ledig allihopa så länge speciellt många ggr så det är bara passa på.


Helge är inte speciellt förtjust i värmen, han sover väldigt dåligt men vi kom på idag att han kan sova i garaget för där är det svalt och skönt. Fyllde poolen åt Hjalle när han kom hem och han var snabb och hoppa i, tror inte vattnet var speciellt varmt men det struntade han i. Själv har jag försökt pressa lite så jag får lite färg tills ihelgen. Ser lovande ut men jag har fått lite soleksem tyvärr. Förutom allt slappande har vi handlat till dopet, köpt Alda en doppresent och svalkat oss i bilen. Båda grabbarna sov så gott i den svala bilen så vi for på en liten raggarrunda och letade trädgårdsinspiration. Himla vad svårt det är och veta hur man ska piffa till hemma. Vi har ju inte så superstor tomt men lite vill man piffa. Drömmer om ett äppelträd eller körsbärsträd men först måste vi sanera lite bland dom befintliga träden och buskarna.


Hoppas inte John förargar grannarna nu när han kör grästrimmern! Vi har typ inget gräs mer än kring bron och grillplatsen så John gick ut och körde trimmern bara. Om grannarna kommer och klagar får vi skylla på att man inte ska klippa gräset när det är för varmt ute  


Nä god kväll!

 
 
Emma

Emma

9 juni 2011 22:58

Jobbigt med soleksem! Hade sånt från 10-17 år och kunde inte vistas ute i solen utan att få hemska eksem och blåsor och sånt men det enda som hjälpte var att sola mer och smörja med Propyless eller Mini derm, för mig iaf :-) Hoppas du blir av med de fort!

http://emmastromback.blogg.se

Hanna Björkman

9 juni 2011 23:04

Brukar få första gångerna jag solar varje år och sen försvinner dom ganska direkt så jag är ändå rätt van. Det hoppas jag med =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Björkman - 5 september 2012 22:16

Ett halvår sen sist? Ja ungefär! Hade glömt lösenordet och allt. Tiden går fort när man har roligt heter det ju men tiden går också oerhört fort när man är mamma på heltid och jobbar 70-80%. Nå vi fick ihop våren på ett hyfsat bra sätt när både jag o...

Av Hanna Björkman - 19 mars 2012 11:00

Tänkte ge er ett livstecken. Tiden bara försvinner känns det som så blogga hinner jag inte. Hjalmar har blivit en riktig hejjare på att åka skidor i vinter och imorgon ska han få prova åka Lilla Vasaloppet. Jag har köpt skidor och John har dammat av ...

Av Hanna Björkman - 12 februari 2012 23:13

Ett litet smakprov ifrån dagens besök hos bästa fotografen, nämligen Elisabeth....

Av Hanna Björkman - 3 februari 2012 13:43

Världens finaste Helge fyller 1 år idag. Grattis plutten min :)...

Av Hanna Björkman - 30 januari 2012 21:36

Halva mitt mms inlägg kom inte med, konstigt! Mitt morgonpromenerande går sådär måste jag erkänna mig jag blev grymt taggad att fortsätta efter lördagens vägning! Hade då gått ner 1,9 kg på 1,5 vecka! Tyvärr slutar jag ofta jobba runt kl 22 och jag l...

Ovido - Quiz & Flashcards