Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Försöker detoxa!

Av Hanna Björkman - 6 april 2011 21:34

ajaj mitt huvud! Har haft pannknack hela dagen och jag vet precis varför, godisdetoxen sätter sina spår. Har tänkt minska intaget av socker drastiskt och därför vidtagit drastiska åtgärder. Det ska inte in nå slisk i huset överhuvudtaget, inte på veckan och inte heller på helgen. När vi ska ha mys så ska vi återgå till våra gamla vanor med popcorn poppade på spisen och lite festis. Hjalmar kommer inte sakna godiset och när vi lyckats få bort det värsta godissuget kanske vi kan återinföra lördagsgodiset men tänk vad häftigt om man skulle ha så bra karaktär att man låter bli godiset för all framtid men det kan man nog fet glömma!


Helge fick godkänt idag hos läkaren och han har nu sprängt 5 kilos gränsen! Han växer så det knakar. Hjalmar däremot har krympt, han har gått ner 1,5 kg under tiden han var sjuk och det syns kan jag säga! Får hoppas han kommer igång igen med sitt ätande. Han levde på välling ett bra tag och vill äta det jämt fortfarande, synd bara att han inte håller sig mätt mer än en timme på det. Nå han kommer nog vara uppe på sina 17 kg igen.


På fredag ska ni köpa NSD om ni inte får den hem i brevlådan redan   



                                              Visst har jag fina pojkar!

              Hjalmar var sugen på plättar här en dag så vi tog oss en lunch på stan.

                                  Helge gillar att resonera med allt och alla redan!

                                          


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Björkman - 5 september 2012 22:16

Ett halvår sen sist? Ja ungefär! Hade glömt lösenordet och allt. Tiden går fort när man har roligt heter det ju men tiden går också oerhört fort när man är mamma på heltid och jobbar 70-80%. Nå vi fick ihop våren på ett hyfsat bra sätt när både jag o...

Av Hanna Björkman - 19 mars 2012 11:00

Tänkte ge er ett livstecken. Tiden bara försvinner känns det som så blogga hinner jag inte. Hjalmar har blivit en riktig hejjare på att åka skidor i vinter och imorgon ska han få prova åka Lilla Vasaloppet. Jag har köpt skidor och John har dammat av ...

Av Hanna Björkman - 12 februari 2012 23:13

Ett litet smakprov ifrån dagens besök hos bästa fotografen, nämligen Elisabeth....

Av Hanna Björkman - 3 februari 2012 13:43

Världens finaste Helge fyller 1 år idag. Grattis plutten min :)...

Av Hanna Björkman - 30 januari 2012 21:36

Halva mitt mms inlägg kom inte med, konstigt! Mitt morgonpromenerande går sådär måste jag erkänna mig jag blev grymt taggad att fortsätta efter lördagens vägning! Hade då gått ner 1,9 kg på 1,5 vecka! Tyvärr slutar jag ofta jobba runt kl 22 och jag l...

Ovido - Quiz & Flashcards