Alla inlägg den 6 april 2011

Av Hanna Björkman - 6 april 2011 21:34

ajaj mitt huvud! Har haft pannknack hela dagen och jag vet precis varför, godisdetoxen sätter sina spår. Har tänkt minska intaget av socker drastiskt och därför vidtagit drastiska åtgärder. Det ska inte in nå slisk i huset överhuvudtaget, inte på veckan och inte heller på helgen. När vi ska ha mys så ska vi återgå till våra gamla vanor med popcorn poppade på spisen och lite festis. Hjalmar kommer inte sakna godiset och när vi lyckats få bort det värsta godissuget kanske vi kan återinföra lördagsgodiset men tänk vad häftigt om man skulle ha så bra karaktär att man låter bli godiset för all framtid men det kan man nog fet glömma!


Helge fick godkänt idag hos läkaren och han har nu sprängt 5 kilos gränsen! Han växer så det knakar. Hjalmar däremot har krympt, han har gått ner 1,5 kg under tiden han var sjuk och det syns kan jag säga! Får hoppas han kommer igång igen med sitt ätande. Han levde på välling ett bra tag och vill äta det jämt fortfarande, synd bara att han inte håller sig mätt mer än en timme på det. Nå han kommer nog vara uppe på sina 17 kg igen.


På fredag ska ni köpa NSD om ni inte får den hem i brevlådan redan   



                                              Visst har jag fina pojkar!

              Hjalmar var sugen på plättar här en dag så vi tog oss en lunch på stan.

                                  Helge gillar att resonera med allt och alla redan!

                                          


Av Hanna Björkman - 6 april 2011 11:14

Idag fick jag svettas ordentligt på barnvagnsprommen! All snö som kommit gjorde att det gick väldigt tungt men det var bara bita ihop och traska. Blev däremot bara lite mer än en timmes prom så jag har inte fått ihop mina steg ännu så jag tänkte att vi skulle promma till BVC sen när Helge ska på läkarkontroll. Får se om John går med på det    Tror jag ska lura honom och se till så att vi bara tar en vagn och så låter jag honom köra hela vägen. Då får han testa hur vi gör om dagarna när vi ska till och från dagge. Han brukar säga att jag är duktig som går för han skulle helt klart ta bilen om han skulle lämna Hjalle på dagis men jag tycker inte man kan ta bilen när dagis ligger så nära som det gör! Tar 5-10 min och gå dit och jag lovar att man tjänar inte många minuter om man tar bilen.


Igår gick Hjalmar halva vägen till dagge men idag ville han bara åka på brädan, tror han gillar den! Behöver inte bråka nå mer med Hjalle varje gång han ska till dagis och det  är rätt skönt kan jag säga! Bäst av allt är att han är hyfsat självgående, han tvättar sig efter frukosten, borstar tänderna och klär på sig i stort sett helt själv, behöver hjälpa honom och kolla så allt har blivit rätt lite då och då. Han är otroligt duktig ska ni veta!  Han vill  till dagge och leka med sina kompisar och han har insett att han kommer sig dit snabbare om han gör allt själv!  Sen tror jag han tycker det är skönt och slippa sin morsa och Helge ett tag!   


Har precis ringt och bokat tid för Helges dop så det ska vi börja planera snart. Blir nog samma som när vi hade Hjalmars dop, inga krusiduller.


Nä nu ska jag hänga tvätt och sen göra mig redo för dagen! Duschen kallar på mig!


Hoppas ni får en trevlig dag trots allt slask ute.

Av Hanna Björkman - 6 april 2011 10:50

Mina pojkar

 
Ovido - Quiz & Flashcards