Alla inlägg den 11 april 2011

Av Hanna Björkman - 11 april 2011 22:45

Busungen!

 
Av Hanna Björkman - 11 april 2011 21:52

om jag får säga det själv. Har äntligen har jag sytt färdigt köksgardinen och sen sydde jag två kuddfodral till soffan. Börjar få in lite mer färg här i huset och det gillar jag.


Nå innan kl var halv elva hade jag sytt en gardin, två kuddfodral, tvättat köksfönstrena, gett Helge mat två ggr, gett Hjalmar frukost och så hade jag själv kokat och ätit min gröt. Kl 11 åt vi lunch jag och Hjalmar och sen blidde det dusch för oss båda innan vi begav oss ut på en prom. Helge snarkade gott i vagnen och Hjalmar åkte på ståbrädan. Vi gick ner till stan och tillbaka och det tog väl ungefär 1 timme. Hjalmar var så duktig, han pratade och pekade åt vilket håll vi skulle gå men när vi kom hem var han trött!  "Bääär mig mamma för jag har ont i fötterna" Inte skulle han ha klagat en enda gång medans vi var ute på promenaden men när vi kom hem var han helt slut i benen lillgubben och det förstår jag, hur ofta orkar man stå på ett och samma ställe i en timma?


Hade planerat in ett besök till Rais så vi åt en snabb middag  innan vi drog iväg och hälsade på mormor, morfar och alla andra på Skolvägen 9. Hade slängt ihop en liten tårta åt lillebror som fyllde år förra veckan och den tog slut i ett nafs så den gick nog hem. Slängde i lite mango och blåbär och så lite av all marsansås vi har i kylskåpet. Ska skicka iväg ett mms inlägg sen så ska ni få se vad Hjalmar hittade på för bus igår. Jag stod och gjorde matlådan till jobbet och så kom Hjalmar och drog ut skafferilådan och såg paketet med marsanpulver och frågade om han kunde få äta det till lunch. Jag svarade att han inte fick det, att man äter mat till lunch och sen tänkte jag inte mer på det för Hjalmar gick och satte sig vid bordet. Sen kommer John in och frågar Hjalmar vad han gör. Då sitter Hjalle med paketet med marsanpulver och innehållet i paketet hade han hällt upp i flera olika plastmuggar som råkades stå framme på bordet och från dom "drack" han pulvret! Ja vad kan man göra annat än skratta när ungen är vit i ansiktet av allt pulver? Jag blandade iaf  ut allt pulver som gick att göra sås av så nu har vi en stor bunke med vaniljsås i kylskåpet om nån blir lite sugen. Använde en hel del till tårtan idag så jag får väl göra nån paj eller nå imorgon och bjuda bort.


Fick mig en prom med Mallan ikväll och som vanligt hann vi spy en massa galla samtidigt som vi fick oss lite motion. Härligt och kombinera socialt umgänge med lite träning. Känns som att man inte kommer sig iväg så ofta och speciellt inte mitt i veckan så då passar det perfekt att man får sällskap på promenaderna. Har prommat 1,4 mil sammanlagt idag så jag måste säga att jag varit effektiv idag! Hunnit med massor tycker jag.


Nu ska jag göra kväll. John börjar 7.30 imorgon och jag MÅSTE ut på promenad innan han far för han blir borta hela dagen och hela kvällen så om det ska bli en prom utan vagn måste den bli direkt från morgon. Barnvagns prom blir det som vanligt när Hjalle ska på dagge men jag vill gå utan vagnen också så då får man pallra sig upp i tid men det är inte så svårt när grabbarna tycker vi ska göra morgon för f-n!


Natti natti allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards