Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

-

Av Hanna Björkman - 5 maj 2011 12:26

Lillplutten Helge sprängde inte 6 kilos gränsen men det var nära! 5960 g vägde han så imorgon kanske    Sen fick han två sprutor, en i varje ben, och det gick fint. Lite tårar kom det men det kan inte hjälpas. Nu ska vi inte till BVC förrän om en månad och då ska båda grabbarna på kontroll.  Hjalmar fyller ju snart 3 år och då är det hans tur att vägas och mätas.


Det är helt sjukt vad tiden går! För 3 år sen var jag jättefet och höll på att ta körkort! Jag klarade uppkörningen 4 dagar innan beräknat och det var den 8 maj. Sen kom ju inte Hjalmar förrän 2 juni så jag hade ju god marginal   Visst  är det en befrielse med körkort men jag tror banne mig att jag skulle klara mig utan. Tycker man blivit så lat nu, man tar bilen överallt. Annat var det förut för då cyklade eller gick man överallt och det funkade det med. Jag var då banne mig bättre på att passa tider om inte annat när jag inte hade körkort! Nu är jag en obotlig tidsoptimist.


Igår var jag på bodypump för första gången på 2 år och helt ärligt så kändes det nästan lätt trots att jag inte fegade allt för mycket med vikterna! Biceps,triceps,utfall och axlar körde jag på samma vikter som jag hade sist jag var tror jag. Rygg och benböj hade jag för lite vikter på så på dom törs jag nog öka på snart. Det kanske gömmer sig lite muskler under allt fett? Verkar som det iaf. Ikväll blir det gymmet med Mallan, måste träna så jag inte får så hemsk träningsvärk imorgon. Nu ska jag försöka ta mig 1-2 ggr i veckan på pump så jag bygger lite muskler, behöver få till min hemska hållning och då behövs det muskler. Sen får man bättre förbränning ju mer muskler man har och det tackar jag inte nej till. Åh vad jag älskar att vara igång med träningen igen, man blir ju så glad av att få träna! Nä pallra er till TC vettja! Vilken kick man kan få av att fara dit och träna. Snart börjar Zumban och snart bygger vi ut så är det någonstans ni ska fara och träna så är det ju på TC.   


Nu vaknade Helge så jag ska ge honom lite mat innan vi traskar iväg till dagge och hämtar storebror. Sen tror jag vi prommar vidare in till stan för vi måste handla lite småsaker.


Ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Björkman - 5 september 2012 22:16

Ett halvår sen sist? Ja ungefär! Hade glömt lösenordet och allt. Tiden går fort när man har roligt heter det ju men tiden går också oerhört fort när man är mamma på heltid och jobbar 70-80%. Nå vi fick ihop våren på ett hyfsat bra sätt när både jag o...

Av Hanna Björkman - 19 mars 2012 11:00

Tänkte ge er ett livstecken. Tiden bara försvinner känns det som så blogga hinner jag inte. Hjalmar har blivit en riktig hejjare på att åka skidor i vinter och imorgon ska han få prova åka Lilla Vasaloppet. Jag har köpt skidor och John har dammat av ...

Av Hanna Björkman - 12 februari 2012 23:13

Ett litet smakprov ifrån dagens besök hos bästa fotografen, nämligen Elisabeth....

Av Hanna Björkman - 3 februari 2012 13:43

Världens finaste Helge fyller 1 år idag. Grattis plutten min :)...

Av Hanna Björkman - 30 januari 2012 21:36

Halva mitt mms inlägg kom inte med, konstigt! Mitt morgonpromenerande går sådär måste jag erkänna mig jag blev grymt taggad att fortsätta efter lördagens vägning! Hade då gått ner 1,9 kg på 1,5 vecka! Tyvärr slutar jag ofta jobba runt kl 22 och jag l...

Ovido - Quiz & Flashcards