Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

jag tror att jag kommit på det!

Av Hanna Björkman - 5 maj 2011 22:11

Har funderat hela mitt vuxna liv på vad jag ska bli när jag blir stor och jag hittade nog mitt kall här i livet när jag flyttade hem från Umeå. Innan jag flyttade hem hade jag provat plugga till lärare, jag läste sociologi och idrottsvetenskap och inget av det kändes rätt. När jag flyttade hem började jag jobba på ett fantastiskt ställe och med en underbar människa och jag har aldrig trivts så bra på ett jobb som jag gjort och fortfarande gör där. Varför tror ni annars man vill fara och jobba när man nyss fått barn?  


Nå i varje fall så har mitt nuvarande jobb fått mig och inse att jag ska utbilda mig till att ta hand om människor. Håller som bäst på att planera min egen och min familjs framtid. Nu ska jag satsa på att läsa in den behörighet jag behöver och sen så ska jag söka till sjuksköterska på distans i Luleå. Känns som att det verkligen skulle kunna passa mig faktiskt och John tycker det är en bra idé. Helge kommer hinna bli 1 år innan jag börjar (om jag tar mig in) och det känns helt ok att börja plugga på distans även fast han är liten. Tar jag mig inte in så får jag fortsätta försöka tills jag gör det för jag är inte sugen att börja pendla nå mycket medans grabbarna är så småa, vill ju inte missa mer tid än jag behöver med dom.


Då vet ni! Håll tummarna så kanske jag lyckas.

 
 
Ronja

Ronja

6 maj 2011 07:23

Åh vad kul Hanna : )

Skulle vilja tipsa dig om att söka till Umeå på distans & Kemi också. Dessa utb håller högre praktiskt standard. I Kemi läser man en termin längre och har mera praktiker, samt så läser man barn och har mer praktiska moment. Även Umeå har mycket mer praktik. I Luleå är allt mest vetenskapligt svammel & detta får det praktiska lida för.. Tyvärr så saknar nyexam ssk från Luleå mkt praktikska moment och blir väl mest lämpade för forskning.

Ps 2: Sök jobb på sjukhuset, vet att dom nästan alltid är i behov av vik :)

Lycka till

// Ronja som önskar att hon läst i Kemi eller Umeå

http://ronjiss.spotlife.se

Hanna Björkman

6 maj 2011 08:45

Tack för tipset Ronja!

Tänkte egentligen söka alla ssk utbildningar som är på distans men att plugga i Luleå skulle underlätta oerhört mycket när man har två smågrabbar hemma, måste ha dom i åtanke också =)Trist om den utb då saknar mycket praktiska moment! Hade behövt komma på det här för x antal år sen när man var yngre =)

Nå vi får se hur det går, måste ta min in först!

 
Elin

Elin

6 maj 2011 16:39

Vad roligt att du har kommit på vad du ska bli när du blir stor.
Jag tror att det är helt perfekt att läsa på distans när man har två små grabbar hemma, det borde underlätta när man kan lägga upp sin studietid som man vill och inte behöva ha föreläsningar mm att passa.
Håller tummarna!

http://elinrydberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Björkman - 5 september 2012 22:16

Ett halvår sen sist? Ja ungefär! Hade glömt lösenordet och allt. Tiden går fort när man har roligt heter det ju men tiden går också oerhört fort när man är mamma på heltid och jobbar 70-80%. Nå vi fick ihop våren på ett hyfsat bra sätt när både jag o...

Av Hanna Björkman - 19 mars 2012 11:00

Tänkte ge er ett livstecken. Tiden bara försvinner känns det som så blogga hinner jag inte. Hjalmar har blivit en riktig hejjare på att åka skidor i vinter och imorgon ska han få prova åka Lilla Vasaloppet. Jag har köpt skidor och John har dammat av ...

Av Hanna Björkman - 12 februari 2012 23:13

Ett litet smakprov ifrån dagens besök hos bästa fotografen, nämligen Elisabeth....

Av Hanna Björkman - 3 februari 2012 13:43

Världens finaste Helge fyller 1 år idag. Grattis plutten min :)...

Av Hanna Björkman - 30 januari 2012 21:36

Halva mitt mms inlägg kom inte med, konstigt! Mitt morgonpromenerande går sådär måste jag erkänna mig jag blev grymt taggad att fortsätta efter lördagens vägning! Hade då gått ner 1,9 kg på 1,5 vecka! Tyvärr slutar jag ofta jobba runt kl 22 och jag l...

Ovido - Quiz & Flashcards